مقامات فرهنگی سنگاپور که اخیرا دست به اجرای بزرگترین پروژه باستان شناسی این کشور در سه دهه گذشته زده‌اند، دربرابر کاخ ملکه توانستندآثار 700 ساله کشف کنند.درجریان اجرای بزرگترین پروژه باستان شناسی سنگاپور در برابر کاخ ملکه، باستان شناسان موفق به کشف آثار700 ساله به سبک آثار چینی شدند.


به گزارش آسیاوان در کاوش‌های باستان‌شناسی که درمساحت 1000 متر درمکانی درست مقابل کاخ ملکه سنگاپور که قبلا برای اجرای یک پروژه زیباسازی دردست ساخت و ساز بود، باستان شناسان قطعات و آثار هنری و باستانی جالبی کشف کردند که تاریخ آن ها به 700 سال پیش باز می‌گردد.


این برنامه کاوش باستان شناسی که اکنون در سنگاپور جریان دارد، بزرگترین پروژه باستان شناسی در کشور سنگاپور است که طی سه دهه گذشته صورت گرفته است.


درجریان این کاوش‌ها تا کنون انواع آثار و ظرف‌های کهن از جنس سرامیک چینی، شیشه ،کوزه ها و انواع مجسمه ها و همچنین سکه های مسی و نیز انواع دانه ها ازجنس عقیق جگری رنگ است.


"لیم چن سیان"باستان شناس که مدیریت وهدایت این برنامه کاوش را برعهده دارد، با اشاره به کاخ ملکه سنگاپور درنزدیکی این سایت باستانی گفت:«قبل از این که کاخ ملکه ساخته شود، این مکان، بندری پررونق بود و امیدوارم کشف این آثار بتواند به درک ما از تاریخ پیشین وزندگی گذشته سنگاپور کمک کند.»

 

سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا واقع شده و کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود.
 
این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از مراکز بزرگ تجاری داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور و یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است. از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از پررونق‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده و امروز یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست.