کشف اسکلت‌های متعلق به یک مرد 8000 ساله، باستان شناسان اعلام کردند که این کهن‌ترین بقایای انسانی است که تاکنون دراین کشور یافت شده و احتمالا پیرترین سکنه نروژ است.با ونو در ادامه همراه باشید.


به گزارش" لوکال" به نقل از یک باستان شناس عضو گروه کاوش‌های باستان شناسی در این زمینه، کشف این اثر یک یافته بسیار جذاب واحساس برانگیز در کل کشور نروژ و حتی برای کل اروپای شمالی است.


"الموت شولکه" باستان شناس عضو تیم محققان می‌گوید: «جسد این مرد که اکنون به نام مرد"برانشتاد" یا" انسان برانشتاد" لقب گرفته، به شکل جنینی دفن شده بود که روش تدفین رایج برای انسان دوران مزولوتیک یا دوران میانسگی (4000 تا 10.000 سال قبل از میلاد ) است.»


شولکه می‌افزاید: «این مرد طبق بررسی‌های علمی که در آزمایشگاه اسلو برای تعیین تاریخ یا سن تقریبی آن صورت گرفته، دست کم 8000 سال دارد اما مطالعات درباره زمان دقیق‌تر مرگ او و جستجو برای یافتن شواهدی از رژیم غذایی او همچنان ادامه دارد.»


محققان همچنین امیدوارند که این مطالعات بتواند روشن کند که این مرد هزاران سال پیش از این چگونه توانسته به سرزمین‌های اسکاندیناوی راه یابد.


همچنین امیدوارند که کشف این پیرمرد و مطالعات جاری درباره آن به سوال‌های متعدد دیگری درباره دوران پیش از تاریخ این کشور پاسخ دهد. پیش‌تر نیز در نروژ موردی از کشف 100 جسد انسانی کشف شده بود که روشن شد گورستانی متعلق به قرون میانه بوده است.


طبق شواهد تاریخی نخستین گروه از انسان‌ها حدود 11 هزار سال پیش در دوران نوسنگی از آلمان راهی کشورهای اروپای شمالی ونروژ شدند و پس از پیمودن نواحی پوشیده از یخ وهنگامی که هوا گرم‌تر شد و جنگل‌ها رویش کردند، به تدریج به کشاورزی و نگهداری از حیوانات اهلی پرداختند. امروزه در تاریخ فاصله زمانی بین سال‌های 800 و 1100 میلادی را عصر وایکینگ می نامند.


تنها در سال 793 بود که برای این نخستین بار مردم منطقه شمال اروپا درتاریخ این قاره نقش مهمی ازخود نشان دادند. و آن مربوط به زمانی است که به صومعه‌ای که در جزیره لیندیس‌فارنه در شرق سواحل شمالی انگلستان قرار داشت، حمله کردند. سکنه شمال اروپا یا اسکاندیناوی که اکنون به نام وایکینگ ها شناخته می شوند، در سوئد، دانمارک، و نروژ پراکنده شدند .مردان اقوام وایکنیگ از دیرباز کشتی‌های خوب و دریانوردان ماهری داشتند و راهی سفرهای دریایی طولانی می‌شدند.


بسیاری از وایکینگ‌ها به کشورهای دیگر سفر می کردند. برخی از وایکینگ‌ها بازرگان بوده و بە خرید و فروش کالا می پرداختند، در حالی که دیگران جنگجو بودە و بە سرقت و قتل دست می زدند. با توجه به مهارت در دریانوردی از نخستین کاشفان ومهاجران جهان نیز هستند.


امروزە ما اغلب هنگام صحبت در مورد وایکینگ ها از آنها بە عنوان جنگجو یاد می‌کنند. در سالهای 1000 مسیحیت بە نروژ آمد. مسیحیت جایگزین باورهای قدیمی شد.