استخوان های شاه ریچارد سوم، زیر یک پارکینگ انگلیسی پیدا شد. بالاخره جسد مورد انتقادترین پادشاه انگلیسی، ریچارد سوم با دوره پادشاهی کوتاه دو ساله -- آخرین نفر از خاندان York، آخرین پادشاه در سلسله سلطنتی پلانتاژنت، بازنده نهایی جنگ های رز و واقف دانشگاه کمبریج – کشف شد.با ونو در این گزارش همراه باشید.جسد این پادشاه، در زیر یک پارکینگ انگلیسی دفن شده بود که در سپتامبر اخیر بر اثر یک حفاری، بقایای آن پدیدار گشت. روز گذشته، محققان دانشگاه لستر، تایید کردند که این استخوان های کشف شده، بقایای جسد ریچارد سوم، آخرین پادشاه انگلیسی است که در جنگ کشته شد.

طبق گفته محققان، آنالیز DNA، همسانی این اسکلت را با DNA دو تن از نوادگان کنونی ریچارد سوم نشان می دهد. یکی از آنها، به نام Michael Ibsen سازنده مبلمان و وسایل خانگی می باشد که در کانادا متولد شده است و دیگری در خواست کرد که هویتش ناشناخته بماند. بر این اساس و بر پایه شواهد محکم بدست آمده، محققان لستر اعلام کردند که آن ها فراتر از یک شک منطقی به این نتیجه رسیده اند که این بقایا در حقیقت مربوط به ریچارد سوم می باشد.

Richard Buckley، مسئول گروه باستان شناسی این پروژه می گوید: "به ندرت اتفاق می افتد که خیلی ها مشتاقانه در انتظار نتایج تحقیقات آکادمیک و دانشگاهی باشند." این گروه، همچنین با استفاده از سن یابی رادیوکربن، مدارک شجره شناسی و منابع تاریخی، سعی در بهبود این کشف تاریخی داشتند.

این استخوان ها از محوطه یک پارکینگ در شهر لندن و در ماه سپتامبر کشف شد که این پارکینگ، در زمین یک دیر باستانی به نام کلیسای راهب های خاکستری واقع شده است. علائم تاریخی نشان می دادند که ریچارد سوم در سن 32 سالگی و بعد از کشته شدن در جنگ Bosworth، در آن جا دفن شده است.

ریچارد سوم به مدت طولانی ای مورد انتقادها بوده است، که به لطف نمایشنامه Unflattering شکسپیر و بدون هیچ گونه اندازه گیری، عمر او محاسبه شد. او در این نمایشنامه به عنوان فردی گوژپشت، منحرف، اهریمنی و بر قدرت تکیه زده، نشان داده شده است. با مرگ او، جنگ رزها به پایان رسید، قرون وسطی در انگلیس خاتمه یافت و راه برای دوران ملکه الیزابت هموار شد. شهرت او مطمئنا در نتیجه اقداماتش (مانند زندانی کردن برادرزاده اش در برج لندن) بوده است که حداقل تا حدی ناشی از تهمت های زده شده به وسیله Tudros، جانشینش، می باشد. اما او از حرکت هایی که برای کمک به فقرا انجام می گرفت، حمایت می کرد و او و همسرش Anne، واقف کالج های king و Queen در کمبریج بودند.

این اسکلت و شواهد روشن زخم های آن، به شکل قابل توجهی شبیه به افسانه های ریچارد سوم می باشند. در کل 10 جراحت وجود دارد که 8تای آن ها در جمجمه و حداقل تعداد کمی از آن ها احتمالا بعد از مرگ و به منظور تحقیر و توهین، زده شده است. او scoliosis یا انحنای ستون فقرات شدیدی داشت که شما می توانید در این اسکلت مشاهده نمایید.

محاسبات تاریخی نشان می دهند او زمانی جان داد که اسبش در گل و لای میدان Bosworth زمین گیر شد و در حمله اش بی محافظ ماند – شکسپیر در این باره می نویسد: یک اسب، یک اسب، پادشاهی من برای یک اسب! افسانه ها می گویند که یک فرد اهل ولز، با زدن ضربه نیزه باعث مرگ او شده و براساس گزارشات، ضربات به حدی شدید و بی رحمانه بودند که کلاه شاه به داخل جمجمه اش رانده شد. آسیب شناسان پزشکی قانونی لستر می گویند که ضربه ی به جمجمه نشان می دهد که او بعد از یک یا دو ضربه شدید به پشت جمجمه اش، مرده است – یکی از ضربات ممکن با نیزه و دیگری با شمشیر.

Osteoarchaeologist Jo Appleby می گوید: "به طور کلی، شواهد کالبدشناسی مورد بسیار قانع کننده ای را برای شناسایی این اسکلت به عنوان بقایای جسد ریچارد سوم فراهم می آورد."